اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

تلاش کاشانی‌ها برای خودکفایی در مبارزه با کرونا/ از تولید ماسک تا دستگاه ضدعفونی محیط

با روند رو به رشد شیوع ویروس کرونا، محققان دانشگاه کاشان موفق به ساخت دستگاهی پیشرفته برای ضدعفونی و یونیزه کردن هوا و محیط بیمارستان‌ها شدند.

تلاش کاشانی‌ها برای خودکفایی در مبارزه با کرونا/ از تولید ماسک تا دستگاه ضدعفونی محیط

مهدی مرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان در خصوص تولید روزانه ماسک توسط دانش‌آموختگان دانشگاه کاشان اظهار داشت: تولید این شرکت که حدود سه سال است تأسیس شده، روزانه حدود 70 هزار ماسک  در دو شیفت کاری بود که با شیوع ویروس کرونا با سه شیفت کاری در صدد تولید بیشتر و به تولید روزانه 110 هزار ماسک هستیم.

این تولیدکننده با اشاره به اینکه این ماسک‌ها از نوع سه لایه است، افزود: سعی بر این است که ماسک‌های کودک را نیز برای امنیت بیشتر کودکان از این ویروس، تولید کنیم.

وی موارد مصرف و توزیع ماسک‌ها را بنا به نیاز شهروندان کاشانی فقط مخصوص مردم این شهرستان دانست و خاطرنشان کرد: قبلاً 95 درصد تولیدات ماسک این شرکت برای مصارف دیگر شهرها بود که از زمان شیوع ویروس کرونا و وضعیت بحرانی کاشان با تلاش شبانه‌روزی سعی داریم نیاز مردم این شهرستان را مرتفع سازیم.

مرادی با اشاره به اینکه با نظارت‌های بیشتر و پیگیری دستگاه‌های ذی‌ربط سعی داریم این محصول را با کیفیت مطلوب‌تر عرضه کنیم، از همه مصرف‌کنندگان ماسک خواست در این بحران به وجود آمده با مدیریت مصرف، به تولیدکنندگان یاری رسانند.

ساخت سیستم یونیزه کننده هوا به منظور ضدعفونی کردن محیط

با روند رو به رشد شیوع ویروس کرونا، محققان دانشگاه کاشان موفق به ساخت دستگاهی پیشرفته برای ضدعفونی و یونیزه کردن هوا و محیط بیمارستان‌ها شدند.

رئیس پژوهشکده علوم و فناوری نانو دانشگاه کاشان گفت: این دستگاه با یونیزه کردن هوا باعث ضدعفونی کردن محیط می‌شود.

مسعود همدانیان با اشاره به اینکه خاصیت اکسیدکنندگی هوای یونیزه باعث میکروب‌زدایی، گندزدایی و ضدعفونی شدن محیط می‌شود، اظهار کرد: ضدعفونی‌کنندگی و گندزدایی با هوای یونیزه به علت ماهیت گازی شکل آن می‌تواند به صورت کامل تمامی سطوح غیرقابل دسترس و قابل دسترس را پاک‌سازی نماید.

وی خاطرنشان کرد: اکسیژن فعال می‌تواند با قابلیت اکسید کردن و پخش در فضا و همچنین خاصیت میکروب‌زدایی و گندزدایی به ضدعفونی کردن محیط بپردازد و مانع باقی ماندن کرونا این مهمان ناخوانده بر روی سطح، اشیا و فضاهای سرپوشیده پرتردد شود.

 وی توان مصرفی دستگاه را ۳۰۰ وات عنوان کرد و افزود: این دستگاه با میزان تولید اکسیژن فعال 0 تا ۱۰ گرم در ساعت، دارای سیستم دمنده با امکان تنظیم دبی خروجی، سیستم کنترل میزان تولید اکسیژن فعال، نشانگر دیجیتال پارامترهای دستگاه و استفاده از تکنولوژی پلاسمای سرد است.

رئیس پژوهشکده علوم و فناوری نانو دانشگاه کاشان خاطرنشان کرد: با توجه به حضور ویروس کرونا در کشورمان و از طرفی اهتمام مسؤولان و دست‌اندرکاران به پاک‌سازی محیطی از ویروس، بهره‌گیری از این دستگاه می‌تواند ثمرات بسیاری را برای سلامت مردم کشورمان به دنبال داشته باشد.

 همدانیان با بیان اینکه در کشور این ویروس فراگیر شده و به سرعت در حال گسترش است، راهکارهای علمی می‌تواند ثمربخش باشد و تا حدود زیادی به سلامت مردم جهان و کشورمان کمک نماید، اظهار کرد: پاک‌سازی کامل و دقیق محیط‌های عمومی همانند مترو و اتوبوس‌ها، میکروب‌زدایی اتاق‌های بیمارستانی، ضدعفونی کردن محیط‌هایی همانند تالارها و سالن‌های همایش‌ها و سینماها، گندزدایی محیط‌های سرپوشیده پرجمعیت، اهتمام به پاک‌سازی و تصفیه هوای مکان‌های عمومی همانند بقاع متبرکه و مساجد، ضدعفونی کردن محیط‌های ورزشی و سالن‌های آرایشگاهی، مدارس و دانشگاه‌ها، ساختمان‌های اداری و دولتی و  می‌تواند به طور جدی مورد توجه قرار گیرد و راهکار تمامی این موارد نیز از طریق این چنین دستگاه‌هایی قابل‌اجرا خواهد بود.

انتهای پیام/63018/ر/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول